torsdag den 9. december 2010

9 dec

I dag var jeg ude og købe julegaver, hold da op hvor det bare kom meget sne ned, det var rigtig hyggeligt, og man kom rigtig i julestemning. Nu mangler jeg ikke så mange gaver py.. bliver dejligt at kunne sige færdig : )


Min søde mand, synes jeg skulle have denne,varme 
hue, med "flapper" den er kunstig pels, lige som jeg kan li det : )
Det var perfekt, for i KBH var det nærmest snestorm  : )






                                 Gaven idag er fra mariala
                         mange tak Marianne

Her kommer min opskrift på super skønne pebernødder : )
ca 300 stk.

250g blødt smør
2,5 dl sukker
2 spsk sirup
1 æg
1 spsk kanel
2 spsk kardemomme
0,5 tek stødte nelliker
1 tsk tvekulsurt natron (opblødt i vand)
1,5 tsk vand
ca 8 dl mel
mandelsnitter til pynt
Rør smør og sukker godt sammen og tilsæt sirup og æg.
Drys eller sigt krydderierne i sammen med mel og natron opløst i vandet.
Stil dejen koldt i 1-3 timer.
Del dejen i 2 potioner og skær hver potion ud i 6 dele, der igen deles i 25 små bidder, som trilles til kugler.
Stik en mandelsplit i hver pebernød og bag ved 175 grader i 12-15 min. 

De er virkelig gode, og bestemt hver at prøve
god fornøjelse : )




7 kommentarer:

  1. Lækker hue din mand har valgt til dig.
    Jeg har også købt de fleste gaver i dag.

    SvarSlet
  2. Da jeg jo er langt bagefter i blogland har jeg lige været tilbage og kigge december måned. Sikke mange lækre ting du har fået både af den ene og den anden :D Tillykke med manden.

    SvarSlet
  3. Dejlig hue, som du kan lufte i Søndermarken GG
    ..er det ikke sjovt, at der sjældent er peber i pebernødder?

    SvarSlet
  4. Lækker varm hue/pelshat. Han er altså sød ved dig.
    Tak for opskriften. Den er skrevet ud, og ligger nu kun og venter.....

    Jeg har også været på indkøb idag. Der ligger sne, men heller ikke mere. Lige omkring frysepunket og sol af og til. Så vi er nok heldige.

    God aften til dig.

    SvarSlet
  5. En dejlig hue - har faktisk en i skind som jeg har arvet efter min farfar:)

    SvarSlet
  6. Så kan der jo roligt blive mere snestorm ovre hos dig - nu kan du da ikke fryse ørerne ;D
    Det er altså nogen dejlige pakker du får - og 1000 tak for opskriften - den bliver lige gemt :)

    SvarSlet
  7. Nå ja hvad pokker onsdag eller torsdag, det går jo nok alligevel GRIN
    Jeg tror jeg forsøger mig med din opskrift og sætter ungerne til at trille - det havde jeg ikke tænkt på LOL
    Nu vil jeg ind og åbne dagens pakke.

    SvarSlet